Fiorino Aux Kablo Bağlantısı Nasıl yapılır Aux Kablo Bağlantısı

Fiat Fiorino teyplerine aux kablosu bağlama. Aux kablosu nasıl bağlanır? Aux kablosu nedir, ne işe yarar? Fiorino aux kablosu resimli bağlantısı ve videosunu sizler için hazırladık. Forumlarda, facebook'ta bir çok farklı yanlış doğru aux kablo bağlantıları anlatılmakta. Kendi deneyimiz ile birbir denedik ve hazırladık.

Öncelikle aux kablosu bağlantısı çok kolay ama ben beceremem diyorsanız işin ehline yaptırmanızda fayda var. Aux kablosu nerede satılır? Aux kablosunu elektronikçilerde, japon pazarlarında bulabilirsiniz. Fiyatı 5 - 10 lira kalitesine göre değişmekte. Kaliteli kablosu kalın aux kablosu alın.Benim aldığım aux kablosu aşağıdaki fotoğraftaki iki tarafıda erkek olan ve kablo kesiti kalın olan kablo fiyatı 8-10 Lira
Aux Kablosu



Aux Kablo Nasıl Yapılır?
Aşağıdaki fotoğrafda göreceğiniz gibi erkek soketin birisini yakın yerden kestim. Kabloyu açtığınızda 3 farklı renklerde kablo göreceksiniz. Kablo ve erkek soketleri multimetre ile ölçtüğümde;1-1,2-2,3-3 nolu kablolar eşleşmekte
    Genelde yorumlarda yazılarda + kablo, - eksi kablo gibi açıklamalar yazılıyor bunlar yanlış, stereo ses için sağ ve sol girişlerdir. 1 adetde köprü (jumper) için kablo hazırlıyoruz.Ve jack kablo bağlantılarını lehimliyoruz. Aşağıdaki fotoğraf.
    >
    Özellikle Fiat Fiorino teypleri değişik markalarda ve kendi aralarında değişik versiyonları bulunmakta. Teybinizin aux uyumlu olup olmadığını öğrenmek için teyp etiketine bakmamız gerekiyor. Peki Teybimizi kolayca nasıl sökeceğiz? Teyp demonte etmek için özel aparatları mevcut. Bunlardan satılan alabilirsiniz yada benim gibi kolayca sökebilmeniz için ince uçlu tornavidalar, çivi, yada allein anahtarları (3 -3,5 allien). Anahtarlarımızı yuvaya takıyoruz hafifce içeriye bastırıyoruz. İçerdeki tırnaklar açılacaktır. Fazla zorlamayınız tırnakları kırabilirsiniz.
    Teyp sökülüşü
    Teybi söktüğümüzde teyp markasının sağında mp3, aux vb... terimler yazılıdır. Burada aux yazıyorsa teybiniz aux uyumludur. Bu yazımıda kullandığımız teyp Fiat Fiorino Bosch marka teypdir.

    Üstteki fotoğraftaki gibi bağlantılarımızı yapıyoruz.  Üstteki Şekildeki gibi. Siyah kablo şase kablosu dikkat ediniz ve ortadaki pine bağlanacak. Fotoğraflarda görüldüğü gibi. Bu işlemleri yaparken teybiniz kapalı olsun. Ben burada soketleri izole etmedim ki daha iyi görünsün diye. Siz soketlerinizi bantlamayı unutmayın ve diğer pinlere temas etmemesi gerekiyor. Teybinizin aux bağlantıları bitti, yerine monte etmeden teybinizi açın ve CD tuşuna basınca aux yazısı ekrana gelecektir. Ve aux kablonuzu mp3 player, telefonunuza, tabletinize takarak cihazlarınızdaki müzikleri, ses dosyalarınızı tepbinizde dinleyebilirsiniz.
    Aux bağşantısı ve ses aktarma işi başarılı olduysa  teyp yuvasının sol tarafındaki boşluktan kablonuzu (direksiyon tarafında) aşağıya sarkıtın alt taraftan çıkacaktır. Sonra teybinizi yerine oturtarak ileri itmenizle kolayca yerine montaj olacaktır.

    Aux bağlantısı ile ilgili her türlü soru ve sorunlarınızı aşağıdaki yorum kısmına yazabilrisiniz. Mümkün olduğunca sorularınıza cevap vermeye çalışacağım.
    Olabilecek hatalarınızdan sorumlu olmadığımızı bilmenizi isteriz. Biz bu şekilde aux bağlantısı yaparak sonuç aldık.
     aux kablosu bağlantısı, aux nasıl bağlanır, Fiorino aux kablo yapımı, aux kablo hazırlama, aux kablo bağlantısı resimli



    53/Yorum Yaz/Yorumlar

    1. selam fiorinomda bosh marka teyp var söktüğümde teybin etiketi üstünde aux yazıyordu ama ekranda cd tuşuna defalarca kez basmama rağmen aux yazmıyor acil aux girişi yapmalıyım çünkü teybin cd çaları bozuk sorum şu kabloyu takmadan öncemi çıkmalı sonramı çıkmalı aux yazısı??? yardımcı olursanız sevinirim saygılar...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Abi kabloyu yaktıktan sonra iki kara cd tuşuna bas aux yazısı ekranda çıkar

        Sil
    2. selam usta acil aux girişi yapmalıyım çünkü cd çalar bozuk sıkılıyorum arabada teybim bosh marka cd tuşuna defalarca bastım menüyü kurcaladım ama aux ile alakalı bi yazı bulamadım etiketinde aux yazıyor ama ekranda ne yaptıysam çıkmadı acaba kabloyu takıncamı aktif oluyor??? birde şase kablosunu nasıl anlıycaz kaş yapalım derken göz çıkartmayalım teybi yakmayalım şimdiden cevabınız için teşekkürler hayırlı günler

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Bazı modellerde aux kablosu takılınca cd tuşuna 2 kez basınca aux geçiyor. Sasesi Fotodaki siyah kablo olan yani 3 numaralı kablo. Siyah kablonun girdiği soket yani ortakine denk gelecek..

        Sil
    3. peki ne diyerek satın alcam o kabloları elim yatkındır bu işlere ama tecrübem yok ve bu kabloların hepsinde siyah olan şase mi??? bu arada verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

      YanıtlaSil
    4. Aux kablosu diye alacaksınız. İki tarafıda erkek fiş olacak birinin dip kısmından keseceksiniz. Hepsi siyah olmayabilir. Ölçü aleti varsa ölçebilirsiniz. 3. resimdeki erkek soketindeki 3 nolu kablo şasedir. O kabloyu aldığınız yerede ölçtürebilirsiniz. O 3 nolu kablo 6. fotodaki siyah kablonun yerine takacaksınız yani ortasına. 1 ve 3 yeri farklı olsada önemli değil. Yani 1 -3 e 3-1 e de taksanız önemli değil.

      YanıtlaSil
    5. çok teşekkürler hocam allah razı olsun

      YanıtlaSil
    6. BENDE LİNEA VAR GEÇENLERDE BENDE YAPMAYA ÇALIŞTIM FAKAT TEYPİN VERSİYON FARKI OLDUĞU İÇİN OLMAZ DEDİLER VERSİYON FARK EDİYOR MU ACABA BENDE YAPMAK İSTİYORUM.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhaba. Versiyon fark ediyor yalnız Linea teyplerde de aux bağlantısı yapılabiliyor. Teybinizi sökün teyp üzerindeki etikette aux ibaresi varsa aynı şekilde yapabilirsiniz.

        Sil
    7. merhaba bu aux girişi bütün teyplere oluyor mu? bende de linea var teyp in versiyonu 26.14. internetten biraz baktım versiyon farkı olursa olmaz yazıyordu. bütün teyplere oluyor mu acaba.

      YanıtlaSil
    8. Teybi sökün arkasındaki etikette aux yazıyorsa olur.

      YanıtlaSil
    9. Bendeki araç Linea. Teybin cd tuşuna iki kere basınca aux yazısı çıkıyor. Bağlantıyı sizinki gibi yapsak çalışır mı acaba yoksa farklı bağlantı mı yapmak gerekir. Teşekkürler

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhaba. Aracın teybini sökün büyük ihtimalle bosch markadır. teyp etiketinde aux yazısı varsa aynı şekilde yapabilirsiniz. Kolay gelsin.

        Sil
    10. slm arkadaşım ben yaptım ama ses kısık ve yankılı gibi çıkıyor yani bas gibi sesleri vermiyor sadece tiz olarak çıkıyor.nedeni nedir acaba.yardımcı olursanız sevinirim. aracım fiorino.

      YanıtlaSil
    11. Bağlantılarınızı lehimlediniz mi? ve oratdaki ortaka kablo, yada diğer kablo soketleri lehimlerinde sorun olabilir. Birde teyp ses ayarlarına bakınız...

      YanıtlaSil
    12. Selam resimlerde de anlatıldığı gibi aynen aynı kablodan aldim ve kesilen kısımdan çıkan renkli uçları yeşil mavi kahverengi olarak çıktı aracimda aux yazmiyo bosch marka teyip kablo uçları farklı olduğundan aynı çıkışı alabilirmiyim

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Teyp etiketinde aux yazmıyorsa olmaz.

        Sil
      2. Etikette aux yaziyor ama sizin bağlantılı yerle benim teyip de fiş var fise 3 adet kablo giriyo fis çıkarılınca aynı resimdeki gibi şekil cikiyo ama fisdeki kablolar ne görevi yapıyı birde bendeki aux kablosunu içinden çıkanlar yeşil mavi kahverengi uyum saglarmi

        Sil
    13. opel vectra teyp e olur mu

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Teybin markası nedir? Birde teyp etiketinde aux yazıyorsa olur yalnız bağlantıları farklı olabilir

        Sil
    14. daica logan'ım var blaupunkt cdli oto teyp var üzerinde, yerinden yerinden çıkarıp bakmadım aux olabilir mi?

      YanıtlaSil
    15. Benimkinde aux yazmiyor arkasindaki bantta desteklemiyomu yani

      YanıtlaSil
    16. Merhaba hocam. Kablolarda kullandığın jackları nerden ve ne diyerek alabiliriz? Boyutları varsa kullandığınızın ölçüsü kaç?

      YanıtlaSil
    17. Linea 2011 model aux çıkışı varmı varsa nasıl nereden alabilirim satan varsa beni arasın 05369405611

      YanıtlaSil
    18. Benim teybe aux girişi lazım nasıl alabilirim

      YanıtlaSil
    19. Linea 2011 model aux çıkışı varmı varsa nasıl nereden alabilirim satan varsa beni arasın 05369405611

      YanıtlaSil
    20. Line teybini söküp üzerindeki etikette aux yazıyorsa olur. Satışını yapmıyoruz, sadece yardımcı olabilmek amacıyla paylaşıyoruz.

      YanıtlaSil
    21. Hangi paketlerde var bu aux emotion paketinde var mıdır acaba

      YanıtlaSil
    22. Bizim araba fiat 2010 model doblo blakmunt teyip var ayni sekil baglanti yapsam olurmu teyp blakmunt

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Fatih bey öncelikle teybinizin aux uyumlu olup olmadığını öğrenmek için teyp üzeindeki etikete bakmak gerekir. Aux uyumlu ise yapılabilir ama teybe göre bağlantı farklılık gösterebilir.

        Sil
    23. Resimde gösterildiği gibi yaptim on numara oldu basta ses yankili geldi aux ayarlarindan seviyeyi 5 e caikarinca super oldu tesekur ederim

      YanıtlaSil
    24. Resimde gösterildiği gibi yaptim on numara oldu basta ses yankili geldi aux ayarlarindan seviyeyi 5 e caikarinca super oldu tesekur ederim

      YanıtlaSil
    25. bu işlemi USB kablosunda yapsak çalışır mı yani diğer ucu Aux yerine USB yapsak?

      YanıtlaSil
    26. Yaptım ilk çalıştı sonra şase mi karıştı ne oldu temasmı etti birbiriyle şimdi çalışmıyor sence bozdukmu dersin teybi

      YanıtlaSil
    27. Teyp kolay kolay bozulmaz yanlış bi yere temas ettiyse teybin arkasındaki 10 numara sigorta güvenlik amacıyla kesmiştir. Teyp hiç açılmıyorsa önce bi kontrol edin kestiyse değiştirin.

      YanıtlaSil
    28. Usta bu jumper olayını anlamadım resimler keşke biraz daha ayrıntılı olsa güzel yardımcı olmuşsun biraz daha ayrıntı lütfen teşekkürler

      YanıtlaSil
    29. kablo uçları kaç mm

      YanıtlaSil
    30. Usta dedigini harfiyen yaptim köprü attım aux baglantısını yaptım fakat şarkı çalarken sözler boğuk geliyordu müzik kısmı gayet guzel ama sözler anlasilmayacak kadar kötüydü pimleri oynattım olmadı ustune lehim attirdim oda olmadi sence sorun nedir

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Bazı telefonlarda ses bozukluğuboluyor. Lg g3 de ses bozuk çıkmıştı. Samsungda iyi çıktı enteresane😊

        Sil
    31. Aux yazısı bende de cıkmıyordu kabloları bağladım çıktı. Çok Teşekkürler usta eline emeğine sağlık. Daha önce sağ tarafta a af r ve a af L uçlarına bağlayıp ortaya toprak verdim olmadı tam umudumu kesip demekki benm teyp aux desteklemiyor derken bu uygulamayı görüp denedim çalıştı. Aux olup olmadığını anlamının kolay yolu alt taraftaki Fm Am Cd Audio tuşlarından audio olana bastıktan sonra menu tuşuna basın orda bass ayarlarını yaparken ...\cd\Aux yazısını görüyorsanız teybiniz aux destekliyordur. Uygulamanın da bi zorluğu yok gözünüz korkmasın herkes yapabilir ;) Ben en cok aux kablosunu nereden çıkaracağımı düşünürken zorlandım bir ucu dişi bir ucu erkek almıştım erkeği kesip attım dişi olanı torpido gözüne çıkarttım. Hem orjinalini bozmadım hem ordan burdan kablo sarkmıyor bi tane normal aux kablosu aldım kullanacağım zaman torpidoda ki uç ile telefon arasına bağlayıp kullanıcam inş.

      YanıtlaSil
    32. Merhaba, bu işlemin uyguladım takarken birbirine temas etti elektrik çarpması gbi ve teyp şimdi çalışmıyor sigorta açıp baktım sağlam duruyor? Sorun nerden kaynaklı olabilir? Acil yardim

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Aynı durum bende de oldu teybe bağlı olan sigorta sağlamdı ama genede teyp calismiyordu. Sonra direksiyonun altında ki sigorta kutusunu açtım oradaki sigorta atmış.degistirdim düzeldi. Sigorta yerini biliyorsan aç kontrol et. Baya sigorta mevcut hepsi arasından bulması zor. Ben sigortaları teker teker sökerek kontrol Edip buldum. Kırmızı renkli bir sigortaydi sende öyle yap önce kirmizilara bak . Kargaburnu gibi biseyle sokebilirsin sigortaları.eger sigorta kutusunun yerini bilmiyosan şöyle tarif edeyim direksiyonun altına doğru indiğinde arabanın anahtarının ucu ile açabilmek için yapılmış plastik vida lar var 2 3 tane biseydi onları aç sonra sigortayı bul yedek varsa tak çalışır yoksa sanayiden veya elektonikciden alabilirsin.

        Sil
      2. Teşekkürler Emre bey

        Sil
    33. Teyp besleme sigortasınıda kontrol edin atmış olabiir

      YanıtlaSil
    34. yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum. benim araçta ilk resimde gördüğüm şekilde yaptım olmadı ancak soket alanin tersi tarafta ki AF yazan yere takınca on numara çalıştı. 10 tl ye bu işi hallettim. tekrar dan teşekkürler

      YanıtlaSil
    35. Farklı bir model Bosch var Buna aux bağlantısı nasıl yapılacak ağır vasıtalara bulunan basicline mp48 modeli

      YanıtlaSil
    36. 2019 model fiat ducato var aux baglamak istiyorum nasil bağlarım şema lazım

      YanıtlaSil

    Yorum Gönder

    Daha yeni Daha eski